אתר זה מוקדש להנצחת זכרם של מורי דרך בישראל שהלכו לעולמם רבים מהם עמדו על ערש הולדתה של המדינה, עמלו בבניינה וראו במקצועם שליחות לאומית הם הצליחו לטעת בלבם של מיליוני מטיילים ואורחים רגשי אהבה והבנה לעם ולמדינה

"יזרח אורם באור החיים"

יום שלישי, 19 באפריל 2016

Ben-Yehuda Meir בן-יהודה מאיר




Ben-Yehuda Meir  בן-יהודה מאיר

1946-2009



קורות חיים

עו"ד מאיר בן יהודה

ז"ל

מאיר בן יהודה נולד בא"י בטרם הייתה מדינת ישראל, ב-7.8.1946 להוריו אברהם ושולמית. העביר את ילדותו בת"א, בשנת 1956 נשלח לקיבוץ בית השיטה בתור ילד חוץ.

מאיר הצטיין מאוד בתחום לימודיו, למד בתיכון הגימנסיה הרצליה המיתולוגי בת"א, שם שימש כיו"ר מועצת התלמידים. סיים בהצלחה בשנת 1962.

כבר משנותיו בתור מתבגר החל מביע עניין רב בנושאים כגון ידיעת הארץ, היסטוריה וגאוגרפיה, כאשר התחמם כנגד אורו של דודו מר ברוך בן יהודה שהיה מנהל הגימנסיה דאז.

בשנת 1964, התלבט אם להמשיך במסלול ההשכלה ולהתגייס למסלול עתודאי אקדמאי לצה"ל אך החליט לוותר והתגייס לחיל השריון. בהמשך שירת בחיל החינוך במדור לידיעת הארץ של צה"ל והיה ממקימיו. בין השאר עסק שם במיפוי ופענוח תצלומי אוויר. תוך כדי שירותו הצבאי אך בעיקר לאחריו, הפך מאיר את הדרכת הטיולים למקצוע, כאשר הוא מתחיל לעבוד בתור מורה דרך מוסמך מטעם משרד התיירות ב"חברה להגנת הטבע" בגיל צעיר מאוד, וצובר ידע וניסיון בתחומים אשר אהב.

בשנת 1973, בגיל 26 נישא לטובה לבית משפחת בן עטר, וביוני 1974 נולד בנם בכורם אראל. במקביל באותה שנה מאיר נרשם ללימודי משפטים באוניברסיטת ת"א, שם סיים בהצלחה את התואר בשנת 1977. לאחר מכן הוסמך לעיסוק בעריכת דין. באותה שנה גם נולדה בתו-יפעת.

כ-30 שנה לערך עסק מאיר בתור עו"ד עצמאי, בפעילות משפטית ענפה אשר התמקדה בעיקר בת"א. הוא המשיך להדריך קבוצות מטיילים רבות מאוד בארץ וללוות קבוצות לחו"ל, בנוסף על היותו חבר ב- אי.א.ט.מ. (העמותה הישראלית של מנהלי קבוצות לחו"ל). הוא היה הראשון שהשכיל לשלב שלושה תחומים בו זמנית, אשר היו אהבתו הגדולה ביותר: עו"ד, מורה דרך ומלווה קבוצות לחו"ל.

מאיר בן יהודה הקים משפחה ולו שלושה ילדים (הבן אביעד נ' 1986).את מוקדי התעניינותו הפך למפעל חיים- הקדיש עצמו לאהבת ארץ ישראל, תחומי הגאוגרפיה, היסטוריה וידע כללי נרחב בתחומים שונים ומגוונים.

בשנת 2003, עקב מחלת הסוכרת שממנה סבל, התאשפז בביה"ח איכילוב ועבר צנתור ובהמשך ניתוח מעקפים. כליותיו החלו מאבדות את היכולת גם כן. הוא החל מאבד את ראייתו ואת היכולת ללכת, ואף על פי כן המשיך לעסוק בפעילות משפטית, כאשר הוא נעזר באחרים ובשיטות ארגון וזיכרון מופלאות. עקב מחלתו לא יכל עוד לעבוד כמורה דרך או מלווה קבוצות לחו"ל.

בחודש מרץ 2007, התאשפז שוב עקב החמרה במצבו, הפעם הוחלט על קטיעת רגל ימין ובהמשך גם נקטעה רגל שמאל. את שנות חייו האחרונות העביר מאיר בחברת חברים ומשפחה בביה"ח הסיעודי הרצפלד בגדרה, שם כתב את זיכרונות חייו המצויים כרגע בידי המשפחה. בביה"ח כהרגלו הפך לדמות ססגונית, כאשר הוא מתבלט בצלילותו היוצאת דופן, זיכרונו המדהים וביכולת שלו לייעץ לאחרים בנושאים משפטיים ובנושאים אחרים. בתקופה זו המשיך לייצג לקוחות מבחינה משפטית, כאשר הוא מובל על כיסא גלגלים לאולמות הדיונים.

מאיר נפטר ב-15.6.2009 בביה"ח הרצפלד גדרה והוא עוד לא בן 63

"יהי זכרו ברוך"

רשמה: בתו של מאיר, יפעת



חזרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה