אתר זה מוקדש להנצחת זכרם של מורי דרך בישראל שהלכו לעולמם רבים מהם עמדו על ערש הולדתה של המדינה, עמלו בבניינה וראו במקצועם שליחות לאומית הם הצליחו לטעת בלבם של מיליוני מטיילים ואורחים רגשי אהבה והבנה לעם ולמדינה

"יזרח אורם באור החיים"

יום חמישי, 21 באפריל 2016

Livney Shlomo לבני שלמה




Livney Shlomo  לבני שלמה

1924-2000

קורות חיים

לבני שלמה

ז"ל

שלמה לבני זכור לרבים כדמות מיוחדת במינה שהכילה עושר תרבותי ואנושי רב. נולד בעיר תל אביב בשנת 1924. נצר למשפחה ידועה ומכובדת מגולת תימן. בן 8 עבר עם משפחתו למושבה רחובות. בבוקר למד בבי"ס היסודי סמילנסקי ואחר הצהרים שתה דברי תורה מפיו של המלמד הידוע הרב מאיר. את לימודיו העל יסודיים עשה בבי"ס מקס פיין בתל אביב.
כאיש צעיר נעצר ע"י הבריטים בחשב לפעילות באצ"ל ונכלא בלטרון למשך שנתיים.
עם קום המדינה גויס לצה"ל ולחם בקרבות לטרון עם חטיבת יפתח. השתתף במלחמות ישראל עד לשחרורו משרות מילואים לאחר מלחמת יום כיפור.
הצטרף ל"אגד" ב 1956 ומילא שורה ארוכה של תפקידים: נהג, מנהל מוסך, איש יחסי ציבור, טוען ובורר בבית הדין של האגודה מדריך טיולים טכנאי ייצור. שלמה היה אדם ברוך כישרונות שידע לשלבם בצורה נדירה. חריף שכל, רציונליסט, בעל כושר הבעה יוצא דופן,, ועם זאת בעל חוש הומור מפותח, מרתק את שומעיו בסיפורים ובבדיחות בכל אירוע חברתי. בעל חשיבה מקורית ועצמאית, ליברל וחילוני בהשקפת עולמו, אך גם בעל ידע תורני עמוק ובקיאות בלתי רגילה במקרא, במשנה ובתלמוד. איש אוהב ספר, בעל השכלה רחבה וידע בתחומים רבים, שולט במספר שפות, ויחד עם זאת מחובר בנימי נשמתו למורשת תימן אותה ינק בבית אביו. בעל לשון חדה ואומץ להשמיע דעות בגילוי לב, אך גם איש רעים, נעים הליכות ובעל מאור פנים, איש הגון וישר דרך, שידע תמיד לרתום את יכולת הביטוי שלו על מנת לסייע לחברים לעבודה שטעו ונקלעו למצוקה. בכל תחום בו עסק שאף למצוינות.
מעולם לא הסתמך רק על זיכרונו הבלתי רגיל, אלא דאג להרחיב את ידיעותיו ולהתעדכן לפני ביצוע כל משימה. החריצות והיסודיות, לצד בקיאותו הרבה בידיעת הארץ, בגאוגרפיה ובהיסטוריה היו לשם דבר בתפקידו כמורה דרך. למרות שדמותו בלטה בנוף האנושי, היה ונשאר אדם עניו וצנוע, ומעולם לא חיפש כיבודים. עבור משפחתו היה מופת ודוגמה לאהבת דעת, ליושר אישי ולנתינה ללא גבולות. נכדיו הסבו לו אושר רב, והוא ידע לבטא זאת גם בשעותיו הקשות
נפטר ב - 28 לאוגוסט 2000

"יהי זכרו ברוך"

כתבה: שרונה לבני גולן



חזרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה