אתר זה מוקדש להנצחת זכרם של מורי דרך בישראל שהלכו לעולמם רבים מהם עמדו על ערש הולדתה של המדינה, עמלו בבניינה וראו במקצועם שליחות לאומית הם הצליחו לטעת בלבם של מיליוני מטיילים ואורחים רגשי אהבה והבנה לעם ולמדינה

"יזרח אורם באור החיים"

יום שבת, 23 באפריל 2016

Ratner Yona רטנר יונה




Ratner Yona  רטנר יונה

1919-1997

קורות חיים

רטנר יונה

ז"ל

יונה נולד ב15.3.1919 בסלוצק שברוסיה הלבנה. בהיותו בן 6 עלה לארץ עם הוריו, שלושת אחיו ואחותו. ילדותו ונערותו עברו עליו בתל-אביב של סוף שנות העשרים ושנות השלושים, בבית הוריו ברחוב מסילת עולים. לאחר שסיים את בית הספר תחכמוני, עבר ללמוד בגימנסיה הרצליה, שם סיים את המגמה החקלאית תוך שהוא לומד במקביל במקווה ישראל.
כחניך מחנות העולים, השתתף יונה בעליה לחניתה ולאחר תקופה קצרה בקיבוץ חזר לת"א. בזמן מלחמת העולם השנייה, עבד כאחראי בינוי ותחזוקה במחנות הצבא הבריטי בעזה ובדרום. כאן רכש את השפות: אנגלית וערבית בהן שלט על בוריין, בנוסף לאידיש שהייתה השפה המדוברת בבית הוריו.
ב1947 הצטרף כחבר לקואופרטיב דן. בשנת 1960 השתתף בקורס מורי דרך ומאז עבד בעיקר בהדרכת תיירים דוברי אנגלית, עד פרישתו לגמלאות. יונה דאג להשתלם ולהתעדכן בכל הקשור לידיעת הארץ. תמיד שמח לקרוא ולרכוש ספר חדש בנושא ולצרף אותו לספרייתו. יונה ידע להדביק באהבתו לארץ ישראל את התיירים שהדריך, שעם רבים מהם שמר קשר לאורך שנים. אחדים מהם אף עלו לאחר מכן לארץ, כשהוא מסייע להם להיקלט בארצם החדשה.
למשפחה שהקמנו הביא יונה את אופיו השקט ומסירותו הרבה שהשרו בבית אוירה חמה ואוהבת בה גידלנו את שני בנינו, יואב ואהרונצ'יק וששת נכדינו.
יונה נפטר 20.12.97- ב-כ בכסלו תשנ"ח.
בננו יואב, הוסמך גם הוא כמורה דרך ושילב הדרכה עם עבודה חקלאית, כחבר במושב פארן בערבה.
ב-27.11.01 י"ב בכסלו תשס"ב יואב בננו נפטר ממחלה ממארת

"יהי זכרם ברוך"

כתבה: רעייתו, שולה רטנר



חזרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה